sikor prowadzi tutaj blog rowerowy

Okolice Spały

• Sprzęt MERIDA
Niedziela, 19 czerwca 2011 | dodano: 19.06.2011

Spała - Ośrodek Hodowli Żubrów Smardzewice - Inowłódź - Konewki - Spała
Wycieczka krajoznawcza po sobotnim rajdzie. Tym razem na luzie, w spacerowym tempie z nastawieniem na zwiedzanie ciekawych okolic. Za przewodników towarzyszyło nam dwóch pracowników parku krajobrazowego, którzy służyli na każdym etapie ciekawymi informacjami. Podsumowując wycieczkę:
- Hodowla Żubrów Smardzewice: wstęp 3/4zł, raczej niewiele do zobaczenia - raptem jeden wybieg, w którym przebywają 3 krowy i jeden samiec.
- romańska kapica w Inwołodzi - naprawdę warto zobaczyć, pięknie położona na wzgórzu z równie pięknym widokiem na dolinę pilicy
- bunkier w Konwekach - z turystycznego punktu widzenia chyba jednak lekkie nieporozumienie. Został wybudowany przez Niemców w czasie II Wojny Światowej jako bunkier dla pociągów sztabowych armii środek. Podobnie jak bunkier w okolicznym Jeleniu liczy ok 380m długości ale jest udostępniony do zwiedzania za co trzeba zapłacić 7zł. Za to otrzymujemy możliwość wejścia do środka i przejścia się oświetlonym bunkrem i zapoznania się z chyba raczej mierną jakościowo kolekcją militariów. Po wojnie bunkier był używany przez armię jako magazyn, aktualnie jest wydzierżawiony prywatnemu przedsiębiorcy. Praktycznie to samo można obejrzeć w Jeleniu za darmo tyle, że nie przejdziemy się bunkrem bo w środku jest ciemno i mokro...