sikor prowadzi tutaj blog rowerowy

Źródła Liswarty - decydujące starcie

• Sprzęt MERIDA
Czwartek, 31 marca 2011 | dodano: 01.04.2011

Cz-wa - Nierada - Starcza - Kamienica - Babienica - Lubsza - Koziegłowy - Kuźnica - Żarki Letnisko - Przybynów - Zaborze - Biskupice - Olsztyn - Cz-wa

Z ostatniej wycieczki do źródeł Liswarty wróciłem z mocnym postanowieniem rychłego powrotu w te tereny i odnalezienia źródeł. Po głębszej analizie map satelitarnych doszedłem do wniosku, że w zeszłą niedzielę zabrakło mi ok 150m. Wtedy wystraszyło nas błocko na polach no i oczywiście jak zwykle zabrakło czasu.
Tym razem udało mi się wyciągnąć Outsidera, którego obecność, pomimo absolutnego braku formy (pierwszy raz na rowerze w tym sezonie) gwarantowała solidne tempo.
Cóż można powiedzieć o źródłach poza tym, że są... Chyba niewiele - zdjęcia świadczą same za siebie. Fajnie pomyśleć, że nasze rowery stoją w środku koryta coby to nie mówić dość sporej rzeki ;)

W dalszej części wycieczki przecioraliśmy się po zupełnie nam nieznanych rowerowo terenach nie stroniąc od gruntowych dróg czasami ze sporą ilością błocka. Zamiar był aby trasę DK1 przekroczyć w Siedlcu ale kręte drogi zawiodły nas do Koziegłów gdzie ubraliśmy się cieplej, zamontowaliśmy oświetlenie i ruszyliśmy na nocną część trasy, tym razem po bardziej znanych terenach.
W Żarkach Letnisko trzeba było zajrzeć nad zbiornik, gdzie ku naszej radości zobaczyliśmy otwartą knajpkę, w której uroczyście uczciliśmy otwarcie sezonu rowerowego i to siedząc z przyjemnością na dworze!!!. Żeby nie było... skończyliśmy na jednym browarku wypitym na spółę ku jawnemu niezadowoleniu właściciela knajpki ;)
Dalsza trasa była pomyślana tak aby dobić do 100km i przy okazji trochę się ściorać na górkach w Przybynowie i Biskupicach. Szczęśliwy powrót do domu przypadł równo na godz. 22.